Előző cikkünkben (Magaslati levegőn - avagy honnan érkeztek a magyar gazdaság növekedési tartalékai) bemutattuk, hogy 2018-ban dinamikus növekedés jellemezte a magyar gazdaságot, melynek eredményeként folytatódott a 2013 óta megfigyelhető reálgazdasági konvergencia. Sorozatunk második részében a 2013 óta tartó felzárkózási időszakot történelmi kontextusba helyezzük és az elmúlt hetven év növekedési periódusaival vetjük össze. Az adatok azt mutatják, hogy aktuális növekedési időszakunk az egyetlen a második világháború óta, amire egyszerre jellemző a felzárkózás és a makropénzügyi fenntarthatóság is, vagyis az immár hetedik évébe lépő konjunktúraciklus kivételes a magyar gazdaságtörténetben. Ezt igazolja az is, hogy 2019 az első olyan év lehet a rendszerváltás óta, amikor sikerült elérnünk az 1989-es relatív fejlettségi szintünket Ausztriához viszonyítva. Előretekintve a versenyképességi reformok végrehajtása biztosíthatja a felzárkózási pálya fenntarthatóságát, valamint az osztrák fejlettségi szint 80-90 százalékának elérését.
A multinacionális cégek utóbbi években megugró állami támogatása elszívta a munkaerőt a kevésbé termelékeny kkv-szektor elől, így a vállalati támogatási rendszert érdemben át kellene alakítani és a kutatás-fejlesztési fókuszú támogatások utólagos folyósítására kellene koncentrálni - veti fel a Magyar Időkben publikált vélemény cikkében Becsey Zsolt. A volt EP-képviselő és külgazdasági államtitkár szerint abba kellene hagyni az olcsó munkaerőre és a forint leértékelésére alapuló tőkevonzó, illetve versenyképesség javító stratégiákat, és be kellene lépni az országnak az euró előszobáját jelentő ERM-II árfolyamrendszerbe.
A 2014 és 2020 közötti ciklusban háromszázmilliárd forintnyi európai uniós pénz jut útfelújításra és - építésre - mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára a Magyar Hírlapnak adott interjújában. A beszélgetésből az is kiderül, hogy az M0 északi szakaszának építésére a 2020-ig tartó uniós fejlesztési ciklusban nem lesz pénz és az is látszik, hogy a kormány által az évtized végéig tervezett útfejlesztéseknek csak mintegy 40 százaléka jön uniós forrásból.
Fontos szinten az AI vezérhajója.
A magyar villamosenergia-hálózat üzemeltetője szerint vannak tartalékaik.
Vízummentességet vezetett be 35 európai ország állampolgárai számára.
A zivatar miatt késnek a járatok.
A Checklist szerdai adásában egyebek mellett ezekről a témákról kérdeztük ifj. Becsey Zsoltot, az Unicredit vezető elemzőjét.
Az egyetemi professzor, volt jegybankár a Checklist vendége volt.
Nőtt-e a volt elnök újraválasztási esélye az ellene elkövetett merénylettel?